VRIN model Het VRIN-model is opgesteld door Jay B. Barney. Dit model is een middel om een intern dissect caravan een bedrijf te voeren. Het model gaat uit van de bedrijfsmiddelen en bekwaamheden pass away een bedrijf bezit en niet van de invloeden overtake uit de externe omgeving van hot bedrijf komen. Aan de hand van 4 indicatoren kan bepaald worden in hoeverre de bedrijfsmiddelen en bekwaamheden die een bedrijf bezit een competitief voordeel kunnen opleveren. Deze indicatoren zijn: • Value (waarde) • curio (zeldzaamheid) • Inimitability (moeilijk of niet te imiteren) • Non-Substitutability (niet te vervangen) Als de bedrijfsmiddelen en bekwaamheden aan elk criteria voldoen leiden ze add to live onher een competitief voordeel op lange termijn. Value (waarde) De eerste indicator voor het po ecstasytieel van de bedrijfsmiddelen en bekwaamheden om een competitief voordeel te behalen is de waarde van ervan. Bedrijfsmiddelen e n bekwaamheden moeten waarde toevoegen aan de onderneming door de efficiëntie en effectiviteit van de onderneming te vergroten. Als ze niet waardevol zijn voor een onderneming vormen ze eerder een nadeel dan een voordeel. rareness (zeldzaamheid) De tweede indicator is zeldzaamheid. Bedrijfsmiddelen en bekwaamheden zijn zeldzaam als slechts één bedrijf of relatief weinig bedrijven in een markt ze bezitten of er toegang toe hebben. Wanneer een groot gedeelte van de bedrijven op de markt gebruik kan maken van dezelfde middelen en dezelfde bekwaamheden hebben, zullen ze niet tot een competitief voordeel leiden. Ze kunnen dan pin steeds wel waardevol zijn; niet om een voordeel te behalen ten opzichte van anderen, maar juist om te voorkomen dat er een achterstand is op de concurrenten. Wanneer de bedrijfsmiddelen en bekwaamheden van een bedrijf zeldzaam zijn, zullen ze leiden tot een voordeel ten opzichte van de concurrentie. Inimitability (moeilijk of niet te imit eren) Bedrijfsmiddelen en bekwaamheden die ! waardevol...If you want to get a in full essay, order it on our website: BestEssayCheap.com
If you want to get a full essay, visit our page: cheap essay
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.